Blogs
Laat de AVG in je voordeel werken
Sinds 2018 zitten we in Nederland gebonden aan de nieuwe Europese privacywetgeving. Deze is vertaald naar de Algemene Verordening Persoonsgegevens (AVG) en stelt ook non-profitorganisaties voor uitdagingen. In veel gevallen heeft dit ertoe geleid dat goede doelen hun waardevolle donateurs- en leadsbestanden grondig hebben moeten opschonen. Eeuwig zonde, of biedt…
Lees verderNeem je donateur bij de hand
Hoewel internet veel mogelijkheden biedt, is het werven van donateurs er niet per se makkelijker op geworden. De bereidheid om te geven is er vaak wel, maar het kan een uitdaging zijn onderscheidend te zijn ten opzichte van andere organisaties. In deze blog vertellen we je hoe je laagdrempelig kunt beginnen met het gericht betrekken van (potentiële) gevers.
Lees verderHoe komt mijn website hoger in Google?
Het doel van je website is onder andere om gevonden te worden. Daar vindt je doelgroep immers informatie over jou en je project. Wat kun je doen om in Google beter vindbaar te zijn? Search Engine Optimalization (SEO) SEO is een begrip dat draait om het optimaliseren van je website…
Lees verderHoe pak je crowdfunding aan?
Crowdfunding is een manier om geld op te halen voor je project of campagne. Het is een laagdrempelige manier om betrokkenheid bij je project te creëren. In deze blog lees je hoe je crowdfunding kan inzetten. Stel een doel voor je crowdfundingsactie Als je crowdfunding inzet, dan stel je een doel…
Lees verderHoe werf je fondsen bij vermogensfondsen?
Een vermogensfonds beheert een hoeveelheid geld (vermogen) met de bedoeling om daar goede doelen mee te steunen. In Nederland zijn duizenden vermogensfondsen actief met uiteenlopende doelstellingen. Non-profit organisaties kunnen een aanvraag doen bij een fonds. Maar hoe pak je dit aan? Vermogensfondsen werken vaak met specifieke doelstellingen. Kijk naar welk…
Lees verder4 tips voor een effectieve customer journey
Een customer journey is de reis die iemand aflegt om donateur te worden en te blijven. In de communicatie met donateurs en geïnteresseerden zijn er verschillende contactmomenten waarop iemand met jouw project in aanraking komt. In de marketing worden deze momenten ‘touchpoints’ genoemd. Als je al deze touchpoints op volgorde…
Lees verderSpreek je doelgroep aan, speel in op geefredenen!
Waarom besluit iemand om donateur te worden? Waarom geeft iemand wel aan het ene doel en niet aan het andere? Er zijn immers een heel aantal goede doelen. Wat maakt dat iemand besluit om geld aan jouw doel te geven? Als je weet wat de beweegredenen zijn van je donateurs,…
Lees verderEen krachtig middel: peer-to-peer fondsenwerving
Uit onderzoek blijkt dat traditionele fondsenwerving als collectes en straatwerving minder aanspreekt bij de nieuwe generatie. Vergeleken bij de vorige generatie staat niet de gift, maar de betrokkenheid bij het goede doel centraal. Om deze betrokkenheid te vergroten kun je peer-to-peer fondsenwerving inzetten. Peer-to-peer fondsenwerving is het inzetten van ambassadeurs om…
Lees verder